Gudbrandsdal Mobil ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte
ha om sitt kundeforhold.
Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til mobil@ge.no.
Mobildata fungerer ikke
Får du ringt og sendt SMS, skyldes feil ved mobildata trolig innstillinger på mobiltelefonen din.
Sjekk først at mobildata er slått på. Deretter slå telefonen av og på.
Hvis problemet vedvarer forsøk å nullstille innstillingene for mobildata.
Dette gjøres på følgende måter:
iPhone
- Gå til Innstillinger
- Velg Mobilnett
- Velg Mobildatanettverk
- Bla ned og velg Nullstill innstillinger
- Velg Nullstill
Android
Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:
- Gå til Innstillinger
- Velg Mobilnett
- Velg Tilgangspunktnavn
- Velg menyknappen
- Velg Tilbakestill til standard
- Velg NULLSTILL
Manuelle innstillinger for MMS og Internett
Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn.
- Tilgangspunktnavn/APN: telenor.smart
- MMS-proxy/-mellomtjener: 10.10.10.11
- Port: 8080
- MMS-server: http://mmsc
- MCC: 242
- MNC: 01
- Godkjenningstype: PAP
- APN-protokoll: IPv4