Gudbrandsdal Mobil ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om sitt kundeforhold.
Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til mobil@ge.no.

Feil på MMS?

Slå telefonen av og på. Dette kan i mange tilfeller løse problemer.

Hvis problemet vedvarer forsøk å nullstille innstillingene for MMS. Se veiledning under.

Om du har en smarttelefon, husk at mobildata og dataroaming må være aktivert for å sende MMS (MMS kan ikke sendes via Wi-Fi).

Har du fått SMS med beskjed om at du har mottatt MMS, tyder det på at telefonen ikke er satt opp riktig for å motta MMS.


iPhone

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Mobildatanettverk
  • Bla ned og velg Nullstill innstillinger
  • Velg Nullstill


Android

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Tilgangspunktnavn
  • Velg menyknappen
  • Velg Tilbakestill til standard
  • Velg NULLSTILL


Manuelle innstillinger for MMS og Internett
Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn. 

  • Tilgangspunktnavn/APN: telenor.mms
  • MMS-proxy/-mellomtjener: mms-proxy.telenor.no
  • Port: 8080 
  • MMS-server:  http://mmsc
  • MCC: 242 
  • MNC: 01
  • Godkjenningstype: PAP
  • APN-protokoll: IPv4


Hvilke innstillinger du har behov for å fylle inn avhenger av type mobil. Enkelte mobiler krever også at MMS-proxy og port kombineres på denne måten: mms-proxy.telenor.no:8080

Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]