Gudbrandsdal Mobil ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte
ha om sitt kundeforhold.
Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til mobil@ge.no.
Feil på MMS?
Slå telefonen av og på. Dette kan i mange tilfeller løse problemer.
Hvis problemet vedvarer forsøk å nullstille innstillingene for MMS. Se veiledning under.
Om du har en smarttelefon, husk at mobildata og dataroaming må være aktivert for å sende MMS (MMS kan ikke sendes via Wi-Fi).
Har du fått SMS med beskjed om at du har mottatt MMS, tyder det på at telefonen ikke er satt opp riktig for å motta MMS.
iPhone
- Gå til Innstillinger
- Velg Mobilnett
- Velg Mobildatanettverk
- Bla ned og velg Nullstill innstillinger
- Velg Nullstill
Android
Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:
- Gå til Innstillinger
- Velg Mobilnett
- Velg Tilgangspunktnavn
- Velg menyknappen
- Velg Tilbakestill til standard
- Velg NULLSTILL
Manuelle innstillinger for MMS og Internett
Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn.
- Tilgangspunktnavn/APN: telenor.mms
- MMS-proxy/-mellomtjener: mms-proxy.telenor.no
- Port: 8080
- MMS-server: http://mmsc
- MCC: 242
- MNC: 01
- Godkjenningstype: PAP
- APN-protokoll: IPv4
Hvilke innstillinger du har behov for å fylle inn avhenger av type mobil. Enkelte mobiler krever også at MMS-proxy og port kombineres på denne måten: mms-proxy.telenor.no:8080