Gudbrandsdal Mobil ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om sitt kundeforhold.
Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til mobil@ge.no.

Hvorfor får jeg feilmelding når jeg setter inn SIM-kortet?

Her finner du noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort.

Får du opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, hjelper det ofte å skru av og på telefonen.

"Ingen tjeneste" eller "SIM-kort mangler" betyr at telefonen din ikke finner dekning. Dette kan bety at SIM-kortet ikke er aktivert ennå. Sjekk ditt porteringstidspunkt. Hvis tidspunktet er passert vil det ofte fungere å skru av og på telefonen. Opplever du fortsatt utfordringer, kontakt kundeservice.

"SIM-kortet er ugyldig" kan komme opp om telefonen har operatørlås. Operatørlås er eksempelvis at telefonen din er låst til et abonnement hos en annen leverandør (f.eks bindingstid). 

"Ikke registrert på nettverk" kan bety at SIM-kortet ikke er aktivert eller at telefonen din ikke finner dekning. Ofte vil det fungere å skru av og på telefonen.

Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?