Gudbrandsdal Mobil ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om sitt kundeforhold.
Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til mobil@ge.no.

Abonnement

Når du bytter abonnement internt hos oss trer det nye i kraft den første (01.XX.XX) i påfølgende måned.

Teletorgtjenester er en samlebetegnelse på forskjellige underholdningstjenester og nyttetjenester tilbudt per telefon. Samtalene gjelder for nummer som begynner med 820 eller 829. Prisen for samtalene varierer fra nummer til nummer.

Se egen prisliste her.

Med Verdensborger BETA kan man bruke inkluderte ringeminutter, SMS, MMS og datakvote i EU/EØS-land samt i USA, Thailand og Sveits som om man var hjemme i Norge.

Inkluderte ringeminutter, SMS og MMS kan dessuten kan man også bruke disse landene imellom. 

Dersom man er i Norge, må man betale ekstra for å ringe til utlandet. Se egen prisliste for dette.

Abonnementet er beregnet på fastboende i Norge. Dersom man oppholder seg mer enn halvparten av en fire måneders periode i utlandet, kan man få beskjed om å bekrefte sin tilhørighet til Norge. 

Dersom man oppholder seg mer enn halvparten av en fire måneders periode i utlandet, kan GE Mobil fakturere overforbruk av telefoni:

- Kr 93 pr GB data
- Kr 0,39 pr ringeminutt
- Kr 0,12 pr SMS/MMS

Dersom du trenger ekstra mobildata utover det som er inkludert i ditt abonnement, kan du bestille på Min Side.

Du kan også sende SMS til 41716778 med kodeord: 1GB, 3GB eller 5GB (uten mellomrom).

Merk: ekstra mobildata som ikke er oppbrukt blir IKKE med over til neste måned og teller ikke som gyldig data for rollover.

Du blir enkelt mobilkunde hos oss ved å legge inn en bestilling på våre nettsider. Du kan velge om du vil beholde ditt gamle mobilnummer eller få et nytt. Vil du overføre ditt gamle mobilnummer til oss må du være juridisk eier av dette.

Du trenger ikke å si opp ditt gamle mobilabonnement, dette tar vi oss av. Du får en e-post fra oss etter bestilling der du blir informert om ditt nye mobilabonnement.

Dersom eierskapet til et mobilnummer skal overføres til en annen fylles dette skjemaet ut og returneres til oss via mobil@ge.no.

Reservasjon mot nummeropplysningstjenester kan du selv håndtere på Min Side under Mobil og Sikkerhet.

Dersom du opplever å finne informasjon om navn eller telefonnummer hos f.eks. 1881.no til tross for at du har reservert dette, er det viktig at du tar kontakt med kundeservice hos den aktuelle nummeropplysningen.

1881.no skriver på sin nettside:

Skulle du finne informasjon om ditt navn eller telefonnummer på 1881.no til tross for at du skal ha reservert dette, er det viktig at du tar kontakt med kundeservice på telefon 8008 1881.

Det er alltid en forklaring på hvorfor det fremdeles gir treff ved søk og de vanligste årsakene er:

1. Navn og telefonnummer ble laget selv via vår selvregistrerings-løsning/kontaktskjema og dermed oppdateres ikke denne oppføring mot den informasjonen som står registrert hos en teleoperatør.

2. Det kan ha skjedd et heng ved oppdateringen av informasjonen fra teleoperatøren og til oss.

https://ks.1881.no/sporsmal-og-svar/artikkel/KA-01057/nb-no

Du kan si opp ditt mobilabonnement på Min Side eller ved å kontakte kundesenteret vårt på tlf. 61294700.

Abonnementet heter BETA fordi det er under utvikling. Vi vurderer fortløpende å legge til flere land og større datapakker.

Er du strømkunde hos Gudbrandsdal Energi får du automatisk billigere mobilabonnement. Dette håndterer systemet vårt i bakkant, og du får informasjon om dette på e-post.

Så lenge dere har en aktiv strømavtale hos GE og har samme folkeregistrerte adresse vil alle mobilabonnement få strømrabatt.

Datakort/mobilt bredbånd kan du enkelt bestille via Min Side eller ved å legge inn en ny bestilling fra "mobilabonnement"-menyen vår.

Tvilling-SIM kan du enkelt bestille på Min Side eller ved å kontakte kundesenteret vårt.

Ja, det kan du. Logg inn på Min Side - gå til Mobil og videre til Sikkerhet. Under "Sperre tjenester" kan du sperre for bruk av Teletorg.

Bruk av BankID på mobil er inkludert i alle abonnement bortsett fra Oppleve.

Har du Oppleve betaler du for faktisk bruk og det koster kr. 0,23 pr. transaksjon.

Tidspunkt for portering/aktivering får du i en e-post fra oss etter bestilling. Det tar i utgangspunktet 7 virkedager. Nummeret som skal porteres vil også få en påminnelse via SMS dagen før portering.

Har du ikke fått SIM-kort? Kontakt oss på mobil@ge.no, så flytter vi porteringen.

Dersom du bytter fra Telenor til oss vil du ikke miste "Min Sky", men kvoten din blir redusert til 2GB. Du kan dog velge å kjøpe større kvote hos Telenor.

Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?