Informasjon om pilotprogram! 

Gudbrandsdal Energi lanserer nå sin mobilsatsning under navnet Gudbrandsdal Energi Mobil. Vi ønsker å la et utvalgt publikum få lov til å bli de første mobilkundene hos innlandets første mobiloperatør, før vi går nasjonalt. Pilotprogrammet skal hjelpe oss å bli "best", også på mobil!

Enkelte tilleggstjenester er foreløpig ikke på plass men implementeres fortløpende.

Velkommen :)

Ofte stilte spørsmål

Gudbrandsdal Mobil ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om sitt kundeforhold.

Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til mobil@ge.no.

Abonnement

Du blir enkelt mobilkunde hos oss ved å legge inn en bestilling på våre nettsider. Du kan velge om du vil beholde ditt gamle mobilnummer eller få et nytt. Vil du overføre ditt gamle mobilnummer til oss må du være juridisk eier av dette.

Du trenger ikke å si opp ditt gamle mobilabonnement, dette tar vi oss av. Du får en e-post fra oss etter bestilling der du blir informert om ditt nye mobilabonnement.

Du kan si opp ditt mobilabonnement på Min Side eller ved å kontakte kundesenteret vårt på tlf. 61294700.

Tidspunkt for portering/aktivering får du i en e-post fra oss etter bestilling.

Tvilling-SIM kan du enkelt bestille på Min Side eller ved å kontakte kundesenteret vårt.

Datakort/mobilt bredbånd kan du enkelt bestille via Min Side eller ved å legge inn en ny bestilling fra "mobilabonnement"-menyen vår.

Er du strømkunde hos Gudbrandsdal Energi får du automatisk billigere mobilabonnement. Dette håndterer systemet vårt i bakkant, og du får informasjon om dette på e-post.

Dersom du trenger ekstra mobildata utover det som er inkludert i ditt abonnement, kan du bestille dette i appen vår eller på Min Side.

Faktura

Ja, det kan du! Kontakt kundesenteret vårt så setter vi opp dette for deg.

Vi sender fakturaen direkte til din nettbank. Du må logge inn i nettbanken for å bekrefte betalingen eller se fakturaen. Betalingen skjer ikke før du aktivt har bekreftet denne. Efaktura bestiller du i din nettbank da det er en avtale mellom deg og din bank. Les mer her.

Når du har Avtalegiro sørger banken for automatisk betaling av fakturaen på forfallsdato. Fordelen med dette er at du slipper å huske på forfallsdato, du slipper purringer og alt går av seg selv. Avtalegiro bestiller du i din nettbank da det er en avtale mellom deg og din bank. Les mer her

Du finner en oversikt over fakturaene dine på Min side. Her kan du ta ut fakturakopi som PDF, se om fakturaene er betalt eller evnt. utestående saldo.

Som kunde hos Gudbrandsdal Energi Mobil kan du få utsettelse på fakturaen din. Dette forutsetter at du ikke har andre utestående fakturaer hos oss. Du kan selv ordne med dette på Min side. Alternativt kan du ringe kundesenteret vårt på tlf. 61294700 eller sende en e-post til mobil@ge.no.

Dersom du har flere avtaler hos oss kan vi tilby samlefaktura. Du får da én faktura med bilag til de forskjellige avtalene. For å opprette dette kan du ringe oss på tlf. 61294700 eller sende en e-post til mobil@ge.no.

Dersom du ønsker fast forfallsdato på fakturaene dine hver måned, kan vi ordne dette for deg. For å opprette dette kan du ringe oss på tlf. 61294700 eller sende en e-post til mobil@ge.no.

Kontonummer: 15038645185. SWIFT/BIC: DNBANOKK. IBAN: NO9815038645185

Flere av våre avtaler forutsetter at kunden oppretter både Avtalegiro OG eFaktura/e-postfaktura. Dette gjør at vi får mindre arbeid med betalingsoppfølging og kunden får mindre å passe på med betalingen. Dersom Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura da ikke er opprettet vil kunden få gebyr på sin faktura.

Vi fakturerer månedlig og etterskuddsvis. Det vil si at du får fakturaen din midt i måneden, med forfall i slutten av måneden for forbruket ditt måneden før.

Min Side/App

Du logger inn på Min Side her. Du må først ha opprettet en bruker på Min Side med et selvvalgt passord. Du finner opplysningene du trenger for registrering i e-posten du fikk av oss etter bestilling av ditt abonnement og på fakturaene fra oss.

Du oppretter bruker/innlogging på Min Side her. Du finner opplysningene du trenger for registrering i e-posten du fikk av oss etter bestilling av ditt abonnement og på fakturaene fra oss.

I mobilappen vår har du full oversikt over ditt mobilabonnement. Appen finnes til Android og iOS og kan lastes ned her.

Du logger på mobilappen vår med samme brukerkonto som på Min Side, eller du kan registrere en brukerkonto direkte i appen. Du finner opplysningene du trenger for registrering i e-posten du fikk av oss etter bestilling av ditt abonnement og på fakturaene fra oss.

Teknisk

BankID på mobilen setter du opp i din nettbank.

Slå telefonen av og på (dette kan i mange tilfeller løse problemet).

Sjekk at innstillingene til telefonen din er korrekte. Gå til MMS-innstillinger og sett telefonen til å automatisk hente- og motta i alle nett).

Om du har en smarttelefon, så husk at mobildata og dataroaming må være aktivert for å sende MMS (MMS kan ikke sendes via Wi-Fi).

Dersom du får SMS med beskjed om at du har mottatt MMS, tyder det på at telefonen ikke er satt opp riktig for å motta MMS.

---

Android:

Innstillingene skal automatisk være riktige for Android. Hvis du likevel ikke mottar MMS, kan en nullstilling av innstillingene for MMS hjelpe.

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:

  • Velg Apper
  • Velg Innstillinger
  • Velg Tilkoblinger
  • Bla ned og velg Mobilnett
  • Velg Tilgangspunktnavn
  • Velg menyknappen
  • Velg Tilbakestill til standard
  • Velg NULLSTILL

---

Iphone:

Innstillingene skal automatisk være riktige for iPhone. Hvis du likevel ikke mottar MMS, kan en nullstilling av innstillingene for MMS hjelpe: 

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Mobildatavalg
  • Velg Mobildatanettverk
  • Bla ned og velg Nullstill innstillinger
  • Velg Nullstill 

---

Manuelle innstillinger for MMS og Internett:

Fremgangsmåten varierer for ulike merker og telefonmodeller. Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn. 

  • Tilgangspunktnavn/APN: telenor 
  • MMS-proxy/-mellomtjener: 10.10.10.11 
  • Port: 8080 
  • MMS-server: http://mmsc
  • MCC: 242 
  • MNC: 01
  • Godkjenningstype: PAP
  • APN-protokoll: IPv4

Dersom du kan ringe og sende SMS med telefonen din, skyldes manglende 4G trolig innstillinger på mobiltelefonen din. Sjekk først at mobildata/mobilt internett er slått på. Innstillingene for dette er ulike for forskjellige mobiltelefoner, sjekk derfor brukerveiledning for din telefon. Dersom mobildata er slått på, slå det av og deretter på igjen.

Hvis dette ikke hjelper, slå telefonen av og deretter på.

Er problemet ennå ikke løst, må du tilbakestille innstillingene for mobildata. Dette gjøres på følgende måter:

Iphone:

Innstillingene skal automatisk være riktige for iPhone. Hvis du likevel ikke får 4G til å fungere/mottar MMS, kan en nullstilling av innstillingene for MMS hjelpe: 

  • Gå til Innstillinger
  • Velg Mobilnett
  • Velg Mobildatavalg
  • Velg Mobildatanettverk
  • Bla ned og velg Nullstill innstillinger
  • Velg Nullstill


Android:

Innstillingene skal automatisk være riktige for Android. Hvis du likevel ikke får 4G til å fungere/mottar MMS, kan en nullstilling av innstillingene for MMS hjelpe.

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:

  • Velg Apper
  • Velg Innstillinger
  • Velg Tilkoblinger
  • Bla ned og velg Mobilnett
  • Velg Tilgangspunktnavn
  • Velg menyknappen
  • Velg Tilbakestill til standard
  • Velg NULLSTILL


Manuelle innstillinger for MMS og Internett:

Fremgangsmåten varierer for ulike merker og telefonmodeller. Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn.

  • Tilgangspunktnavn/APN: telenor 
  • MMS-proxy/-mellomtjener: 10.10.10.11 
  • Port: 8080 
  • MMS-server: http://mmsc
  • MCC: 242 
  • MNC: 01
  • Godkjenningstype: PAP
  • APN-protokoll: IPv4

Dersom du får SMS fra noen numre, men ikke andre, skyldes dette vanligvis feil hos en annen mobiloperatør. Noter ned følgende og send til mobil@ge.no, så hjelper vi deg.

  • Hvilke numre som har sendt SMS
  • Hvilke tidspunkt de ble forsøkt sendt
  • Hvilken mobiloperatør de benytter


Husk at du må ha dataroaming aktivert på telefonen din for å sende MMS.

Får du ikke sendt/mottatt MMS til/fra utlandet kan det være Telenor (som eier nettet vi er koblet mot) ikke har avtale med operatøren du prøver å sende til/motta fra. 

Telenor tilpasser MMS-størrelsen for kundene i sitt nett slik at din mobiltelefon kan motta MMS-en. Dette kan variere fra operatør til operatør.

Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?