12.08.2019

På vei mot 20 000 mobilkunder

(Europower) Gudbrandsdal Energi ønsker seg 20 000 mobilkunder innen tre år. Det skal være mulig, mener daglig leder, Jan Jansrud. Bare det trykkes på litt.

I fjor sommer startet Gudbrandsdal Energi så smått med sin mobilsatsing. Et par hundre pilotkunder ble brukt til å få kontroll på nye systemer, og i mars i år ble de første vanlige kundene registrert. 

– Vi begynte å satse halvveis-ordentlig fra mars og nå har vi rundt 3500 kunder.  Men vi kan trykke på mye hardere, sier daglig leder i Gudbrandsdal Energi, Jan Jansrud, til Europower.

Målet er å vokse mot 20 000 kunder i løpet av tre år, og ifølge Jansrud har veksten vært høy nok foreløpig. 

–  Vi har holdt igjen litt på markedsføringen til nå. Bare gjort litt sånn passe. Og med 20 000 kunder får vi såpass igjen på bunnlinjen at vi mener å ha lyktes. Vokser vi med rundt 5000 i året, vil jeg si det er brukbart, sier han.

Motivasjonen bak satsingen har i tillegg til å tjene penger, vært å få flere ben å stå på. Samtidig har det vært viktig å være i forkant.

– Vi tenkte mobilselskapene skulle inn i vårt marked å selge strøm, og da tenkte vi hvorfor ikke gjøre det motsatt. Utfordre dem i deres marked. Det gir også en dobbel flate-effekt med tanke på markedsføring, sier Jansrud.

   

Få om beinet

Det er få i strømbransjen som har gått inn i mobilmarkedet, og ifølge Jansrud er det en fordel for dem. De har nå integrert mobilkundene i kundesystemet for strøm slik at det fungerer både for strøm og mobil, og han mener systemet er veldig effektivt og har lave kostnader.

–  Ja, det er kjempefint at det er få som driver med det. Håper det fortsetter sånn. Neida, det er nok mer komplisert enn folk skulle tro. Det er mye som skal automatiseres og programmeres, så det er ikke bare å gå inn i det markedet. Men nå har vi et konkurransefortrinn, og det synes vi er bra selvsagt, sier Jansrud.

Selskapet har dratt nytte av at markedskanalen allerede er der, men Jansrud understreker at pris og kvaliteten på produktet er noe av det viktigste.

–  Ja, og så er det viktig at vi som selskap må utvikle oss. At det hele tiden kommer noe nytt og at det ikke er status quo. Vi må stå på hele tiden og komme med noe nytt, sier han.

Gudbrandsdal Energi Mobil bruker Telenor sitt nett.

WhatsApp kutter støtten til eldre iOS- og Android-telefoner

Mobiltelefoner med eldre versjoner av Android og iOS vil miste tilgangen til meldingstjenesten WhatsApp fra 1. februar 2020. Dette gjelder Android 2.3.7 og iOS 8 eller lavere. Det er TechCrunch som skriver dette og viser til WhatsApp sin kundestøtteside.

Les mer

På vei mot 20 000 mobilkunder

Gudbrandsdal Energi ønsker seg 20 000 mobilkunder innen tre år. Det skal være mulig, mener daglig leder, Jan Jansrud. Bare det trykkes på litt.

Les mer

Felles løsning for mobilbetaling i Europa

Hele sju ulike leverandører av betalingstjenester slår seg sammen for å forenkle mobilbetaling i Europa. Vipps er Norges "representant" i dette samarbeidet som blant annet skal bestå av den kinesiske kjempen Alipay.

Les mer

Norsk Kundebarometer 2019

Gudbrandsdal Energi ble for 9. gang kåret til å ha landets mest fornøyde strømkunder. Selskapet fikk hele 4 stjerner i 2019-undersøkelsen. Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?