12.08.2019

På vei mot 20 000 mobilkunder

(Europower) Gudbrandsdal Energi ønsker seg 20 000 mobilkunder innen tre år. Det skal være mulig, mener daglig leder, Jan Jansrud. Bare det trykkes på litt.

I fjor sommer startet Gudbrandsdal Energi så smått med sin mobilsatsing. Et par hundre pilotkunder ble brukt til å få kontroll på nye systemer, og i mars i år ble de første vanlige kundene registrert. 

– Vi begynte å satse halvveis-ordentlig fra mars og nå har vi rundt 3500 kunder.  Men vi kan trykke på mye hardere, sier daglig leder i Gudbrandsdal Energi, Jan Jansrud, til Europower.

Målet er å vokse mot 20 000 kunder i løpet av tre år, og ifølge Jansrud har veksten vært høy nok foreløpig. 

–  Vi har holdt igjen litt på markedsføringen til nå. Bare gjort litt sånn passe. Og med 20 000 kunder får vi såpass igjen på bunnlinjen at vi mener å ha lyktes. Vokser vi med rundt 5000 i året, vil jeg si det er brukbart, sier han.

Motivasjonen bak satsingen har i tillegg til å tjene penger, vært å få flere ben å stå på. Samtidig har det vært viktig å være i forkant.

– Vi tenkte mobilselskapene skulle inn i vårt marked å selge strøm, og da tenkte vi hvorfor ikke gjøre det motsatt. Utfordre dem i deres marked. Det gir også en dobbel flate-effekt med tanke på markedsføring, sier Jansrud.

   

Få om beinet

Det er få i strømbransjen som har gått inn i mobilmarkedet, og ifølge Jansrud er det en fordel for dem. De har nå integrert mobilkundene i kundesystemet for strøm slik at det fungerer både for strøm og mobil, og han mener systemet er veldig effektivt og har lave kostnader.

–  Ja, det er kjempefint at det er få som driver med det. Håper det fortsetter sånn. Neida, det er nok mer komplisert enn folk skulle tro. Det er mye som skal automatiseres og programmeres, så det er ikke bare å gå inn i det markedet. Men nå har vi et konkurransefortrinn, og det synes vi er bra selvsagt, sier Jansrud.

Selskapet har dratt nytte av at markedskanalen allerede er der, men Jansrud understreker at pris og kvaliteten på produktet er noe av det viktigste.

–  Ja, og så er det viktig at vi som selskap må utvikle oss. At det hele tiden kommer noe nytt og at det ikke er status quo. Vi må stå på hele tiden og komme med noe nytt, sier han.

Gudbrandsdal Energi Mobil bruker Telenor sitt nett.

Gudbrandsdal Energi Mobil fyller ETT år!

Fredag 13. mars feirer vi ettårsdagen til Gudbrandsdal Energi Mobil, Innlandets første- og eneste mobiloperatør.

Gudbrandsdal Energi Mobil ble lansert nasjonalt i mars 2019, etter ett års prøvedrift med om lag 200 utvalgte lokale pilotkunder. Vårt kundesenter og støtteapparat var da klare til å ta fatt på oppgaven med å betjene mange flere mobilkunder fra hele landet, i konkurranse med store og erfarne mobiloperatører.

Les mer

Logg inn med Vipps

Hos oss kan du logge inn på Min Side med Vipps. Enklere innlogging finnes ikke. Vipps, så er du logget inn!

Les mer

WhatsApp kutter støtten til eldre iOS- og Android-telefoner

Mobiltelefoner med eldre versjoner av Android og iOS vil miste tilgangen til meldingstjenesten WhatsApp fra 1. februar 2020. Dette gjelder Android 2.3.7 og iOS 8 eller lavere. Det er TechCrunch som skriver dette og viser til WhatsApp sin kundestøtteside.

Les mer

På vei mot 20 000 mobilkunder

Gudbrandsdal Energi ønsker seg 20 000 mobilkunder innen tre år. Det skal være mulig, mener daglig leder, Jan Jansrud. Bare det trykkes på litt.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?