08.05.2019

Norsk Kundebarometer 2019

I kategorien "strømleverandører" ble Gudbrandsdal Energi igjen bransjevinner og fikk hele 4 stjerner i Norsk Kundebarometer 2019. Dette er 9. året på rad selskapet topper sin bransje på tilfredshet. 9 strømleverandører var med i undersøkelsen.

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Norsk Kundebarometer 2019 omfatter til sammen 154 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6000 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Tilsammen har de avgitt nærmere 16.000 vurderinger av enkeltbedriftene som måles.

Norsk Kundebarometer 2019 viser at kundetilfredsheten i Norge stiger sett under ett. I gjennomsnitt oppnår de undersøkte virksomhetene en kundetilfredshet på 72,7 poeng. Det er 0,7 poeng mer enn i 2018.

– Samlet sett har kundetilfredsheten aldri vært høyere, konstaterer Pål Rasmus Silseth, som er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Men det er ingen grunn for norske bedrifter til å hvile på laurbærene.

Fakta om Norsk Kundebarometer 2019:

  • Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
  • Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6078 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.805 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter tilsammen 154 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2019.

Fullstendige resultatlister fra Norsk Kundebarometers 2019-undersøkelse er publisert på nettsidene www.kundebarometer.com.

Kontaktinformasjon: 
Prosjektleder Pål Rasmus Silseth,
Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.
Tlf: 46 17 17 48
E-post: pal.r.silseth@bi.no

Referanse:
Norsk Kundebarometer 2019 fra Handelshøyskolen BI. Offentliggjort 8. mai 2019.

Gudbrandsdal Energi Mobil fyller ETT år!

Fredag 13. mars feirer vi ettårsdagen til Gudbrandsdal Energi Mobil, Innlandets første- og eneste mobiloperatør.

Gudbrandsdal Energi Mobil ble lansert nasjonalt i mars 2019, etter ett års prøvedrift med om lag 200 utvalgte lokale pilotkunder. Vårt kundesenter og støtteapparat var da klare til å ta fatt på oppgaven med å betjene mange flere mobilkunder fra hele landet, i konkurranse med store og erfarne mobiloperatører.

Les mer

Logg inn med Vipps

Hos oss kan du logge inn på Min Side med Vipps. Enklere innlogging finnes ikke. Vipps, så er du logget inn!

Les mer

WhatsApp kutter støtten til eldre iOS- og Android-telefoner

Mobiltelefoner med eldre versjoner av Android og iOS vil miste tilgangen til meldingstjenesten WhatsApp fra 1. februar 2020. Dette gjelder Android 2.3.7 og iOS 8 eller lavere. Det er TechCrunch som skriver dette og viser til WhatsApp sin kundestøtteside.

Les mer

På vei mot 20 000 mobilkunder

Gudbrandsdal Energi ønsker seg 20 000 mobilkunder innen tre år. Det skal være mulig, mener daglig leder, Jan Jansrud. Bare det trykkes på litt.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?